Slutspel och annat lurendrejeri

Har alla glömt att det är tjuv och rackarspel även när det gäller daminnebandyns slutspel...
Kanske är det läge att ta snack om varför man valde vissa motståndare med en nypa salt.

Om vi nu ska behöva debattera varför vi inte valde Endre, så är det väl så att en resa till Mora är mer bekvämt för oss.
Sedan fick vi välja först, det känns som om Pixbo kanske mer är berättigade till frågan varför de inte valde Endre om det nu är en fråga som ska stötas och blötas..

Resan mot måndagens match fortsätter, och det vore en underdrift att säga att det ser bra ut på träningarna. Nu har till och med Ludde slingat håret så det märks verkligen att det är slutspel på gång. Anso testade en ny klubba och vad jag såg så satt det en och annan projektil i nättaket.

Vi måste vara det sämsta laget i världen på att bygga sarg. Det blir fel hur vi än gör. Var ska de två små bitarna egentligen stå? Varför blir vår spelplan mer oval vid vissa tillfällen? Vad har man gjort för fel när det helt plötsligt ser ut att fattas en sargbit? Då är vi hundra gånger bättre på att riva sargen men till det behövs ju inte begåvningsreserven direkt. Ändå har vi en civilingenjör-to-be i vårat lag samt en arbetsledare på PEAB men ändå misslyckas vi med detta enkla pussel. Tur att vi slipper bygga matchsargen....

Ikväll missar jag AIK-Falun på tv, det känns surt... Av alla tv-matcher i år har jag kanske sett två i sin helhet. Sändningstiden är ju helt fel för oss som tränar på kvällarna. Kan tänka mig att det blir en holmgång utan dess like mellan dessa två lag.

Till sist en liten fundering... Hur tillsätts domarparen i herrarnas respektive damernas slutspel? Är det de bäst rankade herrdomarna som dömer herrslutspelet samt de bäst rankade damdomarna som dömer damernas slutspel? Skulle vara kul att veta hur man förtjänar att döma ett slutspel. Jag menar att har man som spelare väntat och tränat en hel säsong för att vara på topp till slutspelet så hoppas man ju på att få det allra bästa möjliga i domarväg. Någon insatt får gärna svara.

Det var alles! Herregud vad det bloggas just nu.. I am on fire(bloggmässigt iallafall)...

Kommentarer
Postat av: En trogen läsare...

och varför skulle Pixbo behöva motivera sitt val av motståndare? Alla vet väl att har man möjlighet att välja tar man väl det laget man själv känner att man har lättast för, eller? Är det inte så att ni valde Mora för att ni anser att det var det enklaste motståndet? Det är ju en självklarhet. Man vore ju bra korkad om man valde ett lag man vet att man har svårt för och där det finns en större risk för stryk. Sunt förnuft!!

2008-03-13 @ 15:50:18
Postat av: Minne

Ja men precis! Det var därför jag tyckte det var så konstigt att vi skulle behöva motivera när vi hade fyra lag att välja mellan. Pixbo hade däremot "bara" två lag att välja mellan.D.v.s chansen var ju 50-50 iallafall. Jag vet inte om min konstiga logik når fram men det som jag menar är att det är konstigt att ingen ifrågasätter varför vi inte valde Dalen eller Falun. Varför denna fråga om Endre hela tiden?

2008-03-13 @ 16:28:26
Postat av: Anonym

Vart någonstans frågas det om varför ni inte valde Endre?

2008-03-14 @ 01:59:23
Postat av: Minne

Hej du anonyme(?)...
Nja du vet... det har varit mycket snack om båtresor den senaste tiden. GT, IBM, Sjöstrand och diverse bloggar. Fast det är ju så det ska va, och säger man att man inte vill åka båt så får man kanske skylla sig själv..ha ha! Kör hårt i helgen uppe i Västerås!

2008-03-14 @ 08:50:40
Postat av: Stil

Dom 4 bästa paren i sverige dömer herrslutspelet så långt är det lätt :)

Damslutspelet är lite mer krångligt.... Dom 8 bästa paren på steg 5 dömer 1 match var i damslutspelet. sen om dom är rankad högst på att döma damer eller herrar vet jag inte :) Elitdomarna dömer aldrig dam-elit och är därför inte heller aktuella för deras slutspel.

2008-03-14 @ 10:58:28
Postat av: Garpen

Minne, det låter nästan som om ni skulle behöva en lektion av "bygga sarg proffsen" för är det något vi varit bra på denna säsong så är det att bygga sarg ;)

Lycka till i slutspelet tjejen!

Postat av: Monika

Jag hittade din blogg, jag är jättebäst!
Dåliga på att bygga sarg, skitsnack ;) Det tar ju bara sisådär.. 10 min och 20 fel efter det!

Pusselipuss

2008-03-15 @ 14:46:39
Postat av: fia

Håller med Garpen... ni borde komma till Solnahallen och lära er av oss... hur man bygger sarg det vill säga! Det går så jävla fort ska du veta... jag har insett min svaghet (förutom måsarna från halva plan) och har därför intagit position bredvid sargvagnen (som cheerleader). Jag hinner lixom inte med!!

*håller tummarna för att jag får se er i Globen, jag har fasen köpt biljett iår tilloch med*

2008-03-19 @ 10:10:34
URL: http://israelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback