Mora till semifinal?

Nej nu blev det inte så men oj vad vi fick slita. Skulle det finnas fem semifinalplatser så vore faktsikt Mora värda den femte. Trots att vi ledde matchen ganska komfortabelt hela matchen kändes det aldrig säkert. Det gick inte att slappna av en sekund för då  var det kört. Jag undrar om Mora egentligen förstått hur bra de är, skrällgäng...nja de har skakat alla topplag den här säsongen och är otroligt starka på hemmaplan. Bästa nykomlingen genom tiderna!
Idag var det över 600  pers på läktaren i Botkyrka, Mora hade en gigantisk klack med sig som stöttade sitt lag konstant men även vi hade en del folk på läktaren som faktiskt hejade på oss för en gångs skull. Det är så otroligt kul med mycket publik, så jag hoppas verkligen att ni kommer tillbaka!
När vi skulle tacka försökte jag på något sätt försöka meddela hur bra Mora varit till en del motspelare men det blev mest svammel. Om det inte gick fram så hoppas jag på något sätt att det kommer fram här.

Inför matchen fick vi peppa varandra att få upp den där stämningen mot det andra laget där man inte tycker om varandra så mycket. Det var svårt för matcherna har varit riktigt snälla tillställningar. Den där nerven behövs i ett slutspel och jag tror att vi hittade den idag, vi blev lite tuffare men jag tycker ändå att matchen var en snäll match.

Nog om hur bra Mora är, vi var också bra! Det är otroligt skönt att vi gör det vi ska och vågar vinna matchen. I första perioden kändes det som om vi var överallt på plan och det resulterade i en 4-1 ledning. Jag är stolt över mina lagkamrater helt enkelt. Nu är det bara att börja ladda för nästa drabbning.


Jag får skriva mer när jag vet hur semifinalerna blir men ett besök ner till Götet lär inte vara helt långt borta för vår del...


Kommentarer
Postat av: Mattan

Bra jobbat! Es geht weiter! :) Vi vann mot Red Ants (!), spelar final mot Dietlikon, börjar på lördag borta.. få se hur det går, letar också den där "hat-känslan", hoppas den dyker upp snart.. Tjing å kram så länge!

2008-03-24 @ 22:34:31
Postat av: Din syrras morsa = din morsa?

Och jag är stolt över dig;-)

Nu kör vi ända in i kaklet!

Ps. glöm inte att rösta du vet vart!

M

2008-03-25 @ 12:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback