Lördagsblogg

Idag har man varit aktiv, eller det känns iallafall så eftersom vi tränade mellan 10 och 12. Det slipades på lite detaljer, men allt som allt en ganska avslappnad träning. Jag kan meddela att även denna gång slutade sargbygget med katastrof. Dessutom känns det otroligt kul att vår "joker" börjar röra stickan med båda händerna igen. Trots bara en arm skjuter hon redan bättre än de flesta av oss. Att hon inte fått vara med den här säsongen är inget annat än skam.

Imorgon drar kvartsfinalerna igång och jag är så sämst på att tippa, men jag tror att det blir hemmavinster, möjligtvis kan Falun kämpa sig till en eventuell sudden. Det känns himla skönt att det sätter igång snart även för vår del.

Jag känner mig dessutom nöjd med melodifestivalens utgång. "Hero" hade det klart bästa tonartsbytet av alla låtarna och dessutom tror jag att det är antingen Perreli eller BWO som har chansen att återställa ordningen i Belgrad. Det är helt otroligt vilken sucker för schlager man blir två månader om året....

Täby har presenterat hela sin nya ledarstab och allt har nog inte varit guld och gröna skogar i Täby den senaste tiden verkar det som...


Jag fick ett svar på min fråga om hur man tillsätter domarna i damernas slutspel, jag vet inte om jag förstått rätt men i herrarnsas serie får de bästa döma slutspelet medans det i damernas slutspel inte fungerar riktigt likadant...?

Varför? Jag kommer nog inte ge mig förrän jag fått klarhet i det här...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra att du inte ger dig Minne! :-)

Domarna i Elitseriens slutspel tillsätts med på ett ungefär de 8 bästa domarparen som regelbundet dömer i Elitserien. Dessa är inte de rankingmässigt bästa domarna eftersom de ca 8 bästa paren i Sverige i princip enbart dömer SSL.

Detta förfarande måste väl vara bättre än att tex det 5:e rankade domarparet i Sverige som inte dömt en dammatch på tre säsonger och hela säsongen har siktat på slutspelet i SSL skulle döma Elitseriens slutspel? Dessutom är skillnaden mellan domarparen i grupperna som är rankade 5-12 eller 9-16 troligen väldigt liten kvalitetsmässigt.

Genom detta sätt att tillsätta domare så får ni rättskipare som har haft precis samma mål som ni under säsongen, att ta sig till slutspel. Inte domare som missade sin målsättning, dvs missade slutspelet i SSL och faktiskt inte har dömt i Elitserien på kanske flera säsonger.


Bra eller dåligt vet jag inte men så ligger det iallafall till. :-)

2008-03-18 @ 08:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback