Konstigt i Umeå

Ja men herregud vilken konstig match det blev uppe i Umeå. Tyvärr låg det i luften att vi inte var lika laddade men att vi skulle vika ner oss så totalt i 13 minuter var ju inte riktigt meningen. IKSU spelade bra och vi stod på hälarna och tittade på. 0-6 efter en period har jag nog aldrig varit med om. Efter en utskällning i paus som lär gå till historien började en ny match ute på parketten i IKSU sportcenter. Det var lite så man fick se det. Vi förlorade ena matchen med 0-6 men sen vann vi med 4-0. Det är antagligen så man måste resonera för att skydda sig själv efter en sådan match.
Efter en lång bussresa la jag huvudet på kudden någon gång efter 04.00 så idag är det en  riktigt sömnig dag.

Vi valde KAIS Mora. Jag har ingen aning om det var ett bra val eller inte eftersom det känns som om kvartsfinalerna den här säsongen kommer bli jämna och spännande. Vi har iallafall största respekt för Mora efter våra båda möten och det känns positivt att få gå in i ett slutspel och vara på tårna direkt. I telefonmötet när det skulle väljas lag kom det tydligen fram att Balrog har problem med matchtiden.... nähä? Jag är sååå sjukt trött på hallproblem för vår del. Matcher som ska flyttas och matcher som ska spelas någon annanstans. Det är en energitjuv av större mått måste jag erkänna.

Var det någon som såg något av sändningen Balrog-Helsingborg idag? Jag såg spridda delar, för för det mesta så hackade bilden eller så var det svart i rutan. Dessutom var tydligen Henrik Quist en av matchens kanoner. Det var faktiskt humor på hög nivå där ett tag. På två timmar lyckades man inte lösa bildproblemen, måste ha varit svettigt värre för de i produktionen...eller så satt de och fikade någon helt annanstans.
Rickard Berg blev den som sänkte sitt gamla lag när Balrog gick vidare till en kvartsfinalserie mot svenska mästarna. Blir kul att se om de kan ställa till det för innebandyns dream-team. Jag hoppas på det iallafall.

Det var nog allt för denna gång.


Kommentarer
Postat av: Gittan

Bra där! Jag har inte gett upp hoppet om att få se dig bloggga mer. Kikar in här titt som tätt och se där, hittade några alster. Lycka till i helgen!
Kram Gittan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback