Jag har bara inte orkat

Nej jag har faktiskt inte orkat blogga på senare tid. Det finns så mycket att tycka och tänka kring men i dagsläget finns det så många andra bloggar som hunnit tycka och tänka innan jag ens hunnit dricka min första kopp kaffe på morgonen. Dessutom har allt mitt fokus riktats mot annat håll de senaste veckorna, ja ett håll som inte har något med innebandy att göra...eller vänta.. det har nog allra högsta grad med innebandyn att göra egentligen. Allt är ju sammankopplat i livet på något märkligt sätt.

För att göra en kort sammanfattning av innebandyläget:

Vi vann serien och har en betydelselös match kvar mot Iksu. Trots att vår målsättning aldrig handlade om serievinst så insåg vi väl för någon månad sedan att vi låg och smög ganska bra bakom Pixbo och Rönnby i serien. Den haltande tabellen har ju fått oss att lura i vassen lite, men en snabb titt på spelschemat gav ju en ganska klar bild av att serien var vår om vi vann återstående matcher. Vet inte alls om detta kommer att vara betydelsefullt men det är klart att vi mer än gärna spelar i Botkyrkahallen.

Endre har fått för sig att vår värld kretsar kring ett val av just dem i kvartsfinalen, vem vet? Jag vet inte heller...
Jag har ingen aning om hur kvartsfinalerna blir men jag tror att minst ett av lagen har chans till en ordentlig skräll. Egentligen tror jag att alla kvartsfinalerna blir tuffa uppgörelser, ingen går säker numera.

Jag fick mig en avhyvling som heter duga av domaren i Rönnbymatchen, oförtjänt...nja inte riktigt.
Hade jag fått en sådan skrapa under skoltiden hade jag förmodligen aldrig mer kommit tillbaka till skolan. Underläppen hade helt klart börjat darra kraftigt, men nu gäller det innebandy och konflikträdslan är ju som bortblåst i dessa sammanhang. Till historien hör att domaren i sin tur precis fått sig en skrapa av mig, inte heller helt oförtjänt. Det är väl sådant man kallar ge och ta antar jag.

Boden eller Skellefteå ramlar ur serien, men det ser väl ut att bli Boden i dagsläget. Läste en intervju med en spelare och det verkar helt klart vara blåsigt i Boden just nu. När vi var där och spelade senast låg det så mycket frustration i luften att den nästan gick att ta på. Klarar de sig till en kvalplats finns det däremot stora chanser att Boden hänger kvar. Det fysiska spelet som Boden spelar kommer inget lag från div1 vara särskilt van vid.

Bussresa Umeå tur och retur, melodifestivalen på radion i bussen och sedan kan vi snacka slutspel!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Måste säga att jag till 100% gillar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback