2:a

Vi vann! Skönt! Mora jagade oss bra i en period sen tycker jag faktiskt att vi kontrollerar matchen. Tyvärr var vi ofokuserade i avsluten och var vi inte det så stod Sandra Fredriksson ivägen.

Jag var personligen ganska nöjd med matchen, hade definitivt kunnat göra minst ett mål till med tanke på antal chanser, men ett mål och 3-1 i +/- känns helt ok. Innebandymagazinet tyckte att min insats var värd en tvåa i betyg. Herregud då skulle de ha sett mig mot Engelholm då hade jag antagligen haft -1 enligt deras betygssättning...
Nu kanske jag låter bitter...nja inte direkt. Huvudsaken är att vi vinner och då skiter jag i om jag får 1:or i betyg hela slutspelet. Men å andra sidan fick Lisah betyg i en landskamp när hon inte ens deltog utan var hemma skadad så jag vet inte...


Uppsnappat om slutspelet:

* Fan(ursäkta språket) vad lågt att skicka ett anonymt hotfullt sms till Anteryd. Skämmes ta mig xxx.

* Vi tackar inte heller förrän matchserien är avgjord, precis som Rönnby. Vet inte om man behöver dra så stora växlar på det, det känns skönt att tacka efter att allt är klart. För alla lag var det tydligen inte lika självklart. Vi sa till Mora innan matchen hur vi brukar göra och det verkade ok för dem.

* Domarna i gårdagens match var helt ok, Örjan däremot var mindre nöjd med domarna uppe i Umeå. Jag har fått domartillsättningen förklarad för mig men tycker fortfarande att av de som är vana att döma damelit så ska endast de bästa döma ett slutspel.

Nu laddar vi inför fredagens match, det kommer bli tufft men förhoppningsvis har vi lärt oss en läxa sen sist vi var där.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så... hur tillsatte man domarna, låter lite intressant det där ju...

Postat av: Örjan

Tja Minne
Vill bara förtydliga det jag sa, vi var kastrull men domarna var fan sämre. Och det säger inte lite;)

2008-03-20 @ 21:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback