Fredag

Fredag! Japp det är ju en alldeles underbar dag! Lön dessutom och sovmorgon imorgon då blir det nästan inte bättre. Jag har förutom träningar och jobb varit upptagen med ett projekt som jag hoppas blir klart ikväll. Projektet är mycket hemligt men jag kan säga så mycket att det rör det "Spelande Rådet". Ja ni läste rätt...Spelande Rådet.
I många lag finns det spelarråd, kaptener och annat löst folk som håller koll på gruppen och för gruppens talan i olika sammanhang. Sådant tjafs handlar inte det här rådet om ;-) Det "Spelande Rådet" däremot är något helt annat och har funnits i Balrog i 2 säsonger. Vad deras egentliga uppgift är, är det ingen som riktigt får grepp på, det är döjlt i mörker och mystik, men de är alltid närvarande och ser varje steg du tar. Rådets två medlemmar är självutnämnda och dessutom skrivna i sten och för oss övriga dödliga får vi bara snällt se på och hoppas att "Spelande Rådet" har ett gott öga till oss.
Jag har alltså gjort en deal med "the Devil" jag har bjudit ut mina tjänster för att ligga bättre till hos Spelande Rådet men jag inser att det är dömt att misslyckas från start.

Igår var det daminnebandy på tv! Jag missade det tyvärr eftersom det var träning. Jag hade tippat att Rönnby skulle vinna. Endre är starka hemma, men borta är de ju sådär. Endre får återigen rikta in sig mot en tuff kamp om en slutspelsplats.

Vi har spelat ett gäng matcher nu och hamnat i underläge i varje match. Inte så värst bra, och ganska jobbigt att behöva hämta upp i varenda match. Nu på söndag krävs bättring, Nyköping får förhoppningsvis se ett taggat Balrog.

Jag fick en kommentar där det frågades om hur jag laddar inför match. Det ser lite olika ut beroende på var vi har match och vilken tid matchen är men jag försöker att inte tänka så värst mycket på matchen under matchdagen. Det blir först i hallen som det verkliga laddandet kommer igång. Väl under uppvärmningen har jag ett par saker för mig som jag alltid gör. Det handlar om att alltid stå på samma ställe i ringen precis innan match och knyta skorna i en viss ordning. De sakerna har hängt med i säkert 7 år nu och funkar bra för mig.

På måndag ska jag visa mitt fejs i Lilla Sportspegeln, det blir ju kul. Anso har också varit med i Lilla Sportspegeln så jag har en grym stand-in om jag skulle bli sjuk. Ansos video på sin medverkan går under "klassiska inslag" och tåls att se om och om igen. Kanske skulle jag be redaktionen gräva fram även detta klipp...
Annars tror jag att det utlovas video på mig när jag visar min oootrooliga fotbollsbegåvning dessutom i de rätta färgerna...svart-gult!

Kommentarer
Postat av: PA

Vi i PA tackar dig, du står högt på vår lista..Och kom alltid ihåg "vi ser dig". Nu har vi bara Borg o Hanna kvar att jobba me o de känns ju ganska lönlöst.

2008-01-25 @ 22:18:07
Postat av: Din

Minne det finns en till i ditt lag som varit med i lilla.

2008-01-26 @ 14:03:57
Postat av: anso

tycker spontant att de 5,5 min långa frenesi av jakande termer borde dö och begravas men eftersom mina kära lagfriends kan få ett gott skratt av de så är det väl helt enkelt underhållningen som får gå i första hand. Tycker att vi ska ha en "lillavisning" på väg till nästa längre bortamatch, typ IKSU, ääähummm IKSUS, borta? Du, jag och Sallad tar med våra gryma inslag så kör vi dem alla på rad, hur kul skulle inte de vara??

2008-01-27 @ 09:26:53
Postat av: Hermanlene

God bless you


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback