Ny säsong, nya grejer!

Tack för att säsongen är lång...För mig är det samma visa varje säsongsstart. Jag kan helt enkelt inte acceptera att allt känns som om det går i slow motion. Vi har ca 3 dagar på oss att gå från känslan av att vara en stor Silja Line i vändningarna till att vara ettriga och snabba. Det här Europacupkvalet kommer lite väl tidigt i min smak, men kul ska det bli! Träningsmatcherna har verkligen varit typiska träningsmatcher, vi har inte direkt briljerat men förhoppningsvis ska tävlingsnerven göra att vi höjer oss.
Jag har inte fokuserat så mycket på motståndet i detta kval förrän jag tog mig en titt på Internationella Innebandyförbundets hemsida. Oj då...
Finska laget är inga duvungar direkt och har landslagsrutin i massor. Eller vad sägs om Jonna Mäkelä, Piispa, Peltokangas, Pasanen, Simone Ryser och Savolainen. Det här kommer definitivt inte bli en promenad i parken och den som trodde att det bara var att åka över östersjön och spela hem en Europacupplats är ganska fel ute. 

Kommande säsong då?
Vi står inför en ganska spännande säsong. Vi har tappat en stor del rutin i truppen och får väl kanske ses som en outsider i år. Självklart har vi en väldigt bra trupp men ser man till silly-season så borde vi ligga i vassen och smyga i år. Det kanske passar oss, vem vet! Enligt egen erfarenhet så är det de breda trupperna som klarar seriespel bäst men att det inte alltid behöver betyda att man går vinnande ur slutspelsmatcher.


Matilda är iallafall tillbaka och det känns som en fest bara det!  Hon har såklart fått tillbaka sin plats i omklädningsrummet och har redan kört några sköna tryckare på träning, allt är som det ska med andra ord.
Lite oroväckande är att de unga vann säsongens första drabbning mot de äldre även om kvitteringen låg i luften. Det är sådant som definitivt INTE är ok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback