Ett grattis till Limpan och ett lycka till till Kastrullen.

Limpan blev årets spelare! Det har känts ganska självklart ett tag nu. Hon är så duktig vår lilla Limpa.
Jag kommer ihåg när jag och Big skulle dela ut matchens lirare i en St:Erikscupsfinal för ca 7 år sedan. Vi tyckte det var självklart att den tjejen med det utsläppta håret och fotbollsskorna skulle ha priset. Den tjejen var Limpan och se vad det blev av henne. Jag är stolt över Limpan, vi har spelat ihop ganska länge nu och det har bara varit en tidsfråga tills hon skulle ta det där sista steget

En annan av de stora förtjänar också uppmärksamhet. Camilla Granelid väljer att sluta och hon förtjänar all respekt i världen. Camilla är den typen av spelare som aldrig ger upp och som har ett driv på planen som många skulle döda för. Många landslag har byggts runt Kastrullen och är det någon som är värd ett SM-Guld så är det hon. Hoppas det går bra med värdshuset, men det gör det med all säkerhet när Kastrullen är inblandad.

Nedräkningen har börjat, tre träningar kvar nu.
Media försöker hetsa upp lite inför finalen, och det förstår jag för det är ju alltid intressant. Tyvärr finns det ju inte så mycket att hetsa om. Det är liksom inte Iksus kopp med te att hetsa. Även om jag vet att Curtan är en liten hetsporre. Vi har haft ganska högljudda "diskussioner" under matcher kan man säga. Oftast slutar diskussionerna med att vi är oense men oftast blir vi snabbt sams igen efteråt och det är tur för jag är en sådan som är väldigt arg i några minuter men sedan glömt bort varför jag ens brusade upp...
Jag får iallafall tydligen stå för det mesta av hetsandet i media. Eller hetsande...nja...
Om man tycker det är att hetsa att spekulera i om vi kunnat ta IKSU tidigare år så får man tycka det. Själv känns det helt betydelselöst. Dessutom ren spekulation. Det är ju nu det gäller.
Jag förstår att det känns tråkigt när det inte blir några "ordkrig", men just nu är ju läget att inget lag vill ge det andra tändvätska.
Vi får väl se om det blir något ordkrig, annars kan säkert jag och Curt bjuda upp till ett "battle" i direktsändning ;-)


Ofta beskrivs IKSU som " det tysta kollektivet" och vi som individualisterna. Jag antar att både vi och Iksu är ganska trötta på den beskrivningen.  Det känns hyfsat passé att komma dragandes med att vi inte skulle vara ett starkt kollektiv eller att Iksu skulle sakna individualiser. I ett framgångsrikt lag krävs ju båda delar.
Våran lagdynamik är förstås precis lika "tight" som alla andra lag uppfattar sin. Ansos beskrivning om hur hon trodde jag var när hon kom till Balrog säger det mesta...hon var ju nästan rädd för mig... ha ha...
Nä nog med svammel!

Ses i Globen!

Kommentarer
Postat av: Anso

Ja du och mattan, oboj jag var faktiskt lite skraj!! Hade mycket respekt för dej minne, har fortfarande mycket respekt för dej men nu är det grundar på HEEELT andra grunder är de först var :) Nu kör vi så det ryker, let´s burn globen to the ground

2008-04-16 @ 16:56:02
Postat av: Gittan

Grattis till årets center, Minne!

Kram

Postat av: Kalmar

Grattis, mina två absoluta favoriter blev årets center, mycket rättvist och trevligt!

Kör nu hårt och njut på lördag, jag har nr 19 på och skriker!!!! Kram

2008-04-17 @ 20:51:39
Postat av: Umebon

Har inte varit inne och läst din blogg på lång tid nu, så det var många och mycket intressanta inlägg att ta del av!
Tyvärr var biljetterna slutsålda i måndags när jag kollade läget... synd för mig. Får hänga framför TV-rutan alltså.
Jag önskar er verkligen all lycka i finalen imorgon! Kläm till IKSU-brudarna ordentligt vetja! Det behöver de... =) =)
H

2008-04-18 @ 11:33:17
Postat av: Bjørn-Erik

Så kampresultat og referat nå.... det var som faen... og jeg som var sikker på at du skulle bli enda mer historisk!

2008-04-20 @ 01:31:58
Postat av: ...

kommer du fortsätta spela nästa säsong i Balrog eller kommer du lägga klubban på hyllan?...

2008-04-26 @ 14:04:17
Postat av: Anonym

Dags för lite uppdaderingar kan tyckas. Säsongen må vara till ända och sm-silvret blänker på hyllan, men livet är inte slut än.

2008-05-13 @ 15:35:47
Postat av: Rönnlund

Honey, har sumpat din mail. Kan du hojta mig please. PoK

2008-05-21 @ 12:46:52
Postat av: Sudden

Jag hoppas verkligen inte du lägger av bara för att du passerat 30...

Du är alldeles för bra för det. Du är en av anledningarna till att jag överhuvudtaget går och ser på "daminnebandy"

2008-06-13 @ 16:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback