Ska vi fortsätta köra XXXX????

Vi i Balrog är väl allt annat än snabba och ettriga just nu. Det klagas på segt i benen, träningsvärk i rumpan och i mitt fall halsont som inte vill ge med sig. Det är väl detta som hör till en försäsong, att matcher spelas med ben sega som tuggummi. För mig som inte har något tålamod är försäsongen ofta en plåga psykiskt. Det är samma visa varje år. Jag funderar på spelet och formationer och blir oerhört frustrerad när spelet inte sitter som det ska. Jag vill att allt ska funka direkt. Min förståelse för mitt katastrofala spel är lika med noll. Den enda trösten är att det bara är september och att det förhoppningsvis blir bättre.


I helgen spelade vi två matcher, Endre vann, nej just det vi kvitterade både till 2-3 och 3-3 i 6 mot 5 och mot Täby vann vi med 8-6. Absolut inga drömresultat för en frustrerad Minne. Jag vill vinna varje match, helst varje byte. Sedan är det helt ok att vinna med två bollar mot Täby men att släppa in sex känns lite väl mycket. Jag får nog ta och kyla av mig lite och inse att försäsongsmatcher är till för att slipa på formationer, försvar och allt annat som ska slipas på.


Jag ska i alla fall slipa på det mesta...


En av våra box-play uppställningar har fått ett mindre smickrande namn, ett ganska grovt namn och jag skulle i helgen fråga coach Mange om vi skulle fortsätta spela med den uppställningen. Det kändes inte direkt naturligt att skrika ut i hallen och fråga om vi skulle fortsätta att köra XXXXX. 20 tjejer i ett lag gör att man lätt hamnar nere på 12-års stadiet igen.


Jag har faktiskt försökt mig på att tippa en sluttabell av elitserien, men kom på att det är helt omöjligt. Jag tror att serien blir jämnare än någonsin och att alla lag på de sex-sju främsta platserna kan slå varandra. Täby går till slutspel och Dalen hamnar bland de fem främsta. Det är mina tips, vilket brukar betyda att verkligheten blir helt annorlunda men det är i alla fall det jag tror på.


På fredag väntar Dalen i Botkyrkahallen. Då ska jag se till att lyfta upp huvudet som jag haft under armen hela försäsongen.

Kommentarer
Postat av: Ingrid i Ume

Impad Hermine, det märks att du vill spela i Globen i vår, ska bli spännande att följa serien och dig. Funderade medan jag läste hur många matcher du spelat i högsta serien... RESPEKTingivande många... min fråga får jag kanske svar på den dag man får läsa dina krönikor "innebandyMINNEn" *ler*.
Väntar väntar väntar men så fokuserad som du är kanske jag får vänta ett tag till... den som väntar på nå´t gott...
Oj vilken lång kommentar...
Tippa sluttabellen... avstår... håller med dig... en mycket intressant säsong
Läktarprat från I

Postat av: anso

freeeeeeeeecht minne!

2007-09-12 @ 21:16:22
Postat av: Limpan

Snyggt Minne,snyggt!

2007-09-14 @ 09:22:18
Postat av: Zicko

Fan va snyggt Minne!
Har startat igen....
See Ya!

2007-09-14 @ 10:27:24
URL: http://zickos.blogg.se
Postat av: x:et

---> Ingrid i Umeå: GRATTIS! Bloggettan.....

2007-09-16 @ 23:25:41
Postat av: Anonym

Mycket fokus på tv-avtal, etc. Vill ni inte ha RIKTIG rättvisa? Fem matcher i varje matchserie i slutspelet så inte en straffmiss eller ett felaktigt domslut avgör vem som får spela i globen? Varför så mycket energi på tv-avtal, etc. Vill inte du, Hermine Dahlerus, som missat fyra raka guld, pga straffmiss, domslut, otur, oflyt, färre matcher än herrarna (flera gånger ut i TREDJE matchen) ha fem matcher på dig att avgöra en tuff semifinalserie? Skulle ni vunnit i tre raka efter Rönnbys 2-0, eller skulle du då slappnat av och satt straffen, om det inte var vinna eller försvinna?

2007-09-18 @ 08:53:40
Postat av: Minne

Jag har aldrig sagt att jag driver någon slags daminnnebandykampanj på den här bloggen. Det tåls att skrivas igen. Att vi i Balrog missat fyra raka finaler på grund av otur, straffmiss och domslut var det mest konstiga jag hört! Vi har missat för att motståndarlaget lyckats vara bättre än oss i de avgörande lägena. Jag kommer aldrig att skylla det på något annat. Visst vore det bra med fem matcher i slutspelet men om jag hade satt min straff istället för att missa är ju helt omöjligt att svara på. Jag missade punkt slut. Det kommer alltid att finnas ett vinna eller försvinna läge, även i fem matcher, och det är då det gäller att vara som bäst.

2007-09-18 @ 09:08:32
Postat av: Anonym

en sak är ju bra iaf: de som gapar över tv-avtalen är ju inte heller nöjda....
Ju mer damfolket klagar desto bättre tror jag utvecklingen går mot. Nu kan ni ju ta in xxxx i semin nästa vår ;-)
Annars väntar ju gnagarna som ivriga hamstrar efter en spelare som du....eller Piranha Chur....5 raka...eller 5:e gången gillt?
På pappret 50-50, eller, svårt att stjäla godis från småbarn eller?
Guldsuget borde ju finnas hos dig, kanske?

2007-09-19 @ 16:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback