Sjukling

Ja så har man varit sjukling ett tag. Det eviga halsontet sen Båstad bröt äntilgen ut men gjorde att jag tyvärr missat några träningar och matchen mot Dalen. Missade även halva inkilningen i lördags vilket var oturligt men som tur var kunde jag vara med på kvällen då det viktigaste momentet i inkilningen utspelades. Ni som varit med vet vad jag talar om, ni andra får fortsätta er vandring i ovisshet tyvärr.

Idag möter vi Täby igen, då hoppas jag kunna vara med och spela för jag har nämligen inte lust att vila en sekund till just nu.

Å vilken rolig fight det pågår just nu mellan Curt a.k.a "Curtan" Söderström och Kristina Landgren/Johan Fredriksson. Vi på sidan står och dreglar och väntar spänt på nästa utspel. Det trampades ganska rejält på en öm liten IKSU-tå angående det fysiska spelet. Jag väntar med spänning på nästa rond!
Jag kan definitivt hålla med Landgren och co att det är lite lustigt att det är de som gapar mest på domaren från sidan som också vill skicka en skrivelse. Den gliringen tror jag definitivt till och med Mange och Örjan kan ta.

Läste att Zicko ska gå in helhjärtat för att vara den perfekta kaptenen i domarnas ögon. Inte gnälla, bara ge konstruktiv kritik och föra diskussioner i sansad ton. He he... Lycka till vännen! ;-)
Jag skulle vilja ge samma löfte men om jag ser på hur jag startat försäsongen så ser det inte ljust ut, men om Zicko ska ge det ett försök så ska även jag göra det. Jag börjar med utvärderingen redan ikväll efter matchen. Mina förhoppningar är inte särsikt stora.

Jag är egentligen ingen hetsporre för fem öre. Försöker uppträda sansat i alla situationer i vardagen. Jag har beskrivits som lugn t.o.m. På planen däremot kan det brinna till ordentligt och ibland är det domaren som får stå till svars för vad jag tycker är rätt eller fel. Självklart har jag alltid rätt! Så måste det ju vara...eller?

Det enda som stör mig är när man inte får prata med domaren, annars har jag full förståelse för att de inte orkar höra på mitt gnäll. Det känns helt absurt att bli bortviftad i ena sekunden för att lite senare sätta sig och se en herrmatch och se klungor av spelare runt domaren vid varje kontroversiellt domslut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra med domarfokus! Du är ju tredje bästa spelaren enligt magazinet, så fortsätt att fokusera på spelet ;-)

2007-09-19 @ 19:46:01
Postat av: Anonym

Spelaren har alltid rätt! Ingen vet vad som rör sig i huvudet på varelser som inte tagit i klubba och boll utan bara vill upp till sk "herrelit", numera SSL, enligt mig finns det bara en elitserie nu och två elitspelare....de mest meriterade iaf! (om man bortser från de förlorade vm-gulden i singapore och....kommer inte ihåg fler...)

2007-09-19 @ 19:50:31
Postat av: Baland

En sak jag undrar över, Förekommer det någon thrashtalking i daminnebandyn? Har svårt att se att det inte förekommer.

Postat av: Minne

Trashtalking tror jag är relativt ovanligt i damserien. På sin höjd är det någon som kan få ur sig något vid en "het" situation på banan. Då är det mer av "du är ju dum i huvudet" varianten. Alternativt någon dryg kommentar från båset eller vid avblåsningar. Jag har aldrig blivit "trashtalkad" om man med det menar att spelare under spelets gång försöker psyka med ord. Självklart finns det tuffa situationer då även ett och annat ord slinker ur, men absolut ingen "trashtalking". Lite lustigt egentligen att det bara är en herrföreteelse men jag tycker att det är rätt sunt att vi inte är så avancerade på det planet.

2007-09-21 @ 09:30:53
Postat av: Kalmar

Jag får fortfarande lättare kväljningar och jag kilades in för GANSKA många år sedan ;-)
För övrigt tycker jag nog vi kan slå fast att du ÄR lugn Minne...även på plan och även när det "brinner" ha ha.
Trashtalk i daminnebandyn skulle bli humor på hög nivå...tänk en tjej-Kling! Jag ler åt tanken!
Hoppas du mår bra annars bortsett från dumma förkylningen och hoppas ni får riktigt kul i år, guld-kul! Saknar er, saknar innebandyn! Kram kram

2007-09-21 @ 20:55:37
Postat av: Diddi

Du skulle tappa hakan om du sett hur prickfritt Zicko skött sig so far på domarfronten. Halleluja-moment i Wallenstamhallen. Bara att haka på... =)

2007-09-23 @ 19:33:57
Postat av: Vetlealba

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2008-10-06 @ 10:56:50
URL: http://vetlealba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback