Lägesrapport

Så då var det dags för en lägesrapport så här ca en vecka innan seriepremiären.

* Demonen börjar så sakteliga röra på sig. Träningarna ser bättre ut, det är mer fart och bättre kvalité så nu är det bara att kräma ur sig det sista nästa vecka och sen hålla lågan brinnande i sisådär 7 månader. Nej men vi kan ju ta en vecka i taget iallafall, inte ska vi förhasta oss för mycket för det kan så lätt sluta med att man får gå hem med svansen mellan benen.

* Sjukdom, sjukdom och återigen sjukdom. Det är många som legat hemma i veckan med snoriga näsor.

* Nya overaller har äntligen kommit, det är som att dra på sig ett MC-ställ, lite skinnkänsla nästan. Att vi är några som tränat med skinnstället märks om inte annat på vår svettproduktion.

* Bortastället anlände också i veckan. Vi blev ganska hånade förra säsongen då vårt rödvita bortaställ mer gick i nyansen rosa. Vi är inte de som inte kan ta ett hån utan började också ropa "Kom igen nu rosa" varje gång det var bortamatch. Det nya stället är sjukt mycket snyggare, rött och svart och garanterat hånfritt...eller...
Nja matchställen som anlände kunde i vissa fall lika gärna ha hittats på barnavdelningen på Polarn & Pyret. De satt lite väääl tight på biffiga Balrogare. Som tur är så får vi byta annars hade ingen i laget vågat röra sig på planen, tröjan fastnade rätt lätt  långt ovanför naveln..

* Våran nya centertank Anso gick i golvet på träningen. Typ med bakhuvudet före, men herregud vad svårt det var att hålla sig för skratt. Fast det var några sekunder som man undrade hur det egentligen stod till med henne, sen när allt var ok haglade såklart kommentarerna. Anso körde en full sätta-arslet-till satsning mot Ida när hon skulle ta ner en höjdboll. Vad Anso missade var att graciösa Ida tog ett steg åt sidan vilket gjorde att Anso hamnade lite fel d.v.s med bakhuvudet före i golvet. Hörde jag regera mittplan?

* Lisah och Eva har glatt oss med sin närvaro på innebandyplanen i veckan. Båda kommer allt närmre spel och det känns himla kul.

* Idolsnacket är igång, vissa tippar Daniel, men jag tror jag håller tummarna för Amanda. Vad jag sett än sålänge så är hon ju överlägsen.

* Pengar in på kontot, tackar, tackar.

* Match mot Karlstad imorgon. Jag har ingen koll på Karlstad inför den här säsongen men vad jag förstått så tippar de flesta att de kommer få det tufft. Jag tror ingenting om Karlstad men det enda jag vet är att de brukar spela en fysisk innebandy så det är bäst att spänna musklerna (läs: senorna) i morgon.

Ses!

Kommentarer
Postat av: Macke

Hej där. Bra spelat mot karlstad , även om siffrorna blev lite låga tycker ja. Grymt imponerad av erat rysslandsliknande spel ni har i bland :) Du var mer än bra men ledsen att säga det men eran bästa spelare var Helga :) ( söt var hon oxå ) Lycka till i serien nu och det är eran tur att vinna :)

2007-09-29 @ 22:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback