Hundra år senare...typ

Ja nu har jag bestämt mig för vad jag tycker om vår tids stora fråga. Om det som de lärde tvistar om. Kanske den moderna tidens svar på Inkvisitionen. För sällan har något delat eller enat innebandysverige så som kameravinkeln.

Jag har gett det några matcher men blir inte klok på varför man sänder från kortsidan. Jag vet inte varför men det känns som om jag missar någonting hela tiden. När laget närmast kameran ställer upp i en pointuppställning i uppseplen hamnar en massa spelare utanför bild och jag har svårt att se var man kan spela upp bollen. Kanske är det bara vi innebandynördar som vill se ytor och passningsvägar men jag förstår faktiskt inte vitsen med kortsidan.

Vem vet, kanske får vi stå med långnäsa om några år när alla idrotter sänds från kortsidan men just i det här fallet önskar jag att innebandyn kunde ha dragit i handbromsen lite när det gäller att vara ung, fräsch och nyskapande som idrott.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra Minne! Spelare vet. Innebandy ska upplevas live :-) Strunta i SSL = herrelit, de gör bort sig och skämmer ut sporten! Du, Widar, Amanda Wendelstig är guldhjältarna, skit i Kasper, TV4 och Johnsson...

2007-10-23 @ 12:07:49
Postat av: Anonym

the future = damelit, alla bästa serier i hela världen. Vänta till 2008-2009. Guld året / säsongen för guld-, brons- och silverhjältarna från DANMARK!

Postat av: Anonym

ska stå på tyska, svenska & ENGELSKA! One world rule them all...

2007-10-23 @ 12:13:58
Postat av: Sallad

Minne 2 inlägg på 2 dagar, nytt rekord i uppdatering. Måste erkänna, jag har inte så mkt att göra på jobbet så visst ägnar jag lite tid till att läsa din blogg.

2007-10-23 @ 13:47:22
Postat av: Anonym

var glad att de sålde herrelits själ, inte damelitens. Ni är elitspelarna, var nöjd med det! Superelit är ju historia redan! TV-vinkel, eller inte är det så viktigt?

2007-10-24 @ 10:19:56
Postat av: Sallad

Minne, jag ser tjusningen i Sallad. Du får ha det, men bara du. Det är ju trotsallt din felsägning, som resultera i ett fult, helt omotiverat men ändå charmigt smeknamn. Ses ikväll, jag är så grymt laddad....eller inte. Kyss/ Sallad, Dalle, Dallas, balle. Ja, vafan du vill, är van vid en hel bunt smeknamn (däremot aldrig tidigare sallad) haha!!

2007-10-24 @ 15:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback