Tiden går

Det är nu som tiden bara rusar ifrån en. Det var nyss sommar och igår la sig ett snötäcke över stockholm i fem minuter, sen var det slask igen. Veckorna bara springer iväg och vi har hunnit med en massa matcher trots att det känns som säsongen nyss börjat. Julen står snart för dörren och faktiskt så ser jag fram emot julen i år. Jag har till och med köpt lite julpynt för en gångs skull men tyärr resulterade det i katastrof...
För i min nya iver att julpynta så bestämde jag mig för att länsa Åhlens på diverse krims-krams. Ett ganska spontant infall som fick förödande konsekvenser. Efter en halvtimmes shoppande var jag klar och begav mig ut till bilen som stod fint parkerad i parkeringsgaraget...trodde jag iallafall.
Inbrott i bilen, krossad ruta, uppbrutet lås och allmänt förstörd framdörr. Där stod jag som ett frågetcken och undrade hur och vad jag skulle göra. Har man haft bil och körkort i 4 månader är man inte så kaxig direkt. Då är det riktigt bra med pappor. För även en 31-åring kan ringa till pappa med gråten i halsen och undra vad man ska göra.
Min nyfunna julpyntsglädje fick sig en rejäl törn kan jag säga, efter två timmars väntan och ett tiotal samtal senare var julkänslan inte på topp direkt, men jag gör ett nytt försök i helgen.

Vi har två matcher i helgen, Karlstad och Rönnby hemma. Jag försöker att än så länge bara fokusera mot Karlstadsmatchen, men det är svårt när Svenska mästarna kommer på besök på söndagen. Drabbningarna med Rönnby blir alltid roliga, tuffa och känslofyllda. Årets favoriter har tågat på bra i år i serien men gick på en mina mot Iksu i förra omgången. Vi får en bra värdemätare efter ett par matcher med lite för stora siffror.
Vår träningsvecka har varit lite upp och ner, precis som det ska vara! Det som är kul är faktumet att de detaljerna som coach P och Coach M tjatat om sedan i Augusti börjar bli avsevärt bättre och det förvånar mig inte om vi snart ser hur det ger frukt i matcherna.

Engelholmsmatchen var förövrigt riktigt rolig. Jag brukar definitivt inte tycka att sådana matcher är särskilt roliga, utan har svårt att behålla fokus i en hel match. Anledningen till att det blev kul var att vi faktiskt för en gångs skull gör en bra insats i en match där vi märker att det komer gå lätt. Vi spelade som om det stod  0-0 i 60 minuter och jag tror att det var därför som vi drog ifrån så mycket. Engelholm tycker säkert att resultatet inte var det mest smickrande men de har redan skrapat ihop en del poäng och fokuserar de på de viktiga matcherna så kan det nog bli en resa ner till Skåne även nästa säsong.
Rent geografiskt har jag två önskemål om vilka lag som åker ur: Boden och Skellefteå. Jag lägger ingen som helst värdering i hur de är som lag utan tänker nu endast på restiden och de ekonomiska aspekterna. Sad but true!

Efter helgens matcher har vi juluppehåll. Vi har inte match igen förrän den 4: januari och därför har vi fått ledigt i en vecka framöver. Inte träningsledigt, men ledigt från Botkyrkahallen. Då ska jag och mina lagkamrater praktisera livet som en helt normala männsikor d.v.s inte stressa från jobbet eller skolan, fika och till och med gå ut och äta en bit mat och ta ett glas på en vardag. Helt crazy, jag vet!

Nu är det fredag och det betyder för min del tvätt och idol. Går Cry-Baby-jag-har-ingen-självdistans-Andreas till final vet jag inte vad jag gör!

Till sist...

Inter arma silent leges


Kommentarer
Postat av: Mac

Lycka till under helgen nu. Se till att ta 6 härliga poäng .
Och för att du ska bli på bra humör ifall det går åt skogen så skickar ja med en länk till dig. Skratta å le , Då går allt bra =)
http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go

2007-11-30 @ 20:24:42
Postat av: Umebon

Stackare där... Ja, dessa människor som inte förstår ordet egendom... Bra att du tar det en idrottskvinna och gör en "Elofsson". ;-)
Intressant att ett lag (el. tränaren)
äntligen "kommit på" taktiken att spela som om resultatet hela tiden är 0-0.
Jag såg själv Idol-programmet för första (och sista) gången igår. Underhållningsvärde = 0.
Ta ett glas på en vardag?! Ojoj då... här ska det tas i minsann :-)
Ha det fint.
H

2007-12-01 @ 22:09:43
Postat av: Cattis

Tråkigt med bilen...vet hur det känns! Det är för jäkligt att folk inte kan hålla fingrarna i styr...!
Hoppas dock julkänslan kommer tillbaka trots allt..! :)
Lycka till i helgen och till sist...
Per Aspera Ad Astra! :)

Postat av: zero

Inter arma silent leges? Vad betyder detta?

2007-12-02 @ 12:18:34
Postat av: Anonym

nöjd med amandas insats i idolfinalen?

Du saknas i allstar idag, saalsporthalle ZH!

//xxxxxxxzzzzzzz

2007-12-08 @ 13:33:39
URL: http://bella24.blogg.se/
Postat av: 7:an

Du får njuta av min blogg varje dag nu, jag beger inte detsamma av dig men kom igen. Lite oftare kan du;) Ses ikväll. Puss

2007-12-13 @ 15:47:53
Postat av: I

Håller med, tiden går.
Önskar dig ett gott nytt 2008.
Saknar dina inlägg
väntar till du får egen kolumn *ler*
Såg nomineringarna till IIF Athletes commission, lycka till.

2007-12-29 @ 20:54:21
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Grattis till segern

Höll tummarna för Balrog

2008-01-05 @ 00:08:29
Postat av: Anonym

Uppdatera lite nu va. Dina inlägg är saknade! :)

2008-01-05 @ 23:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback