Vive la Kumla!

Vive la Kumla, eller hur man nu hade sagt det på franska. Kumla bör hålla sig kvar i elitserien! Jag hoppas verkligen innerligt av hela mitt hjärta att de säkrar sin existens i innebandyns finrum.
Varför frågar ni er? Jo på grund av den enkla anledningen att man har en stor och engagerad hemmapublik. Jag läste på innebandy.se att publiksiffran i lördags var 214. Det kändes som om det var minst 400 i hallen. Det är så det ska vara och det är då det är som roligast att spela innebandy.
Hade det fungerat som i melodifestivalen hade jag ringt på Kumla för mina sista slantar!

Döm om min förvåning när vi svängde in mot hallen och alla i bussen med ens tittade storögt mot Kumlaanstalten. Är det så ett riktigt fängelse ser ut? Jag fick inte riktigt några vibbar från Prison Break om man säger så...
När sedan publiken vällde in i hallen började jag undra om man gett fritt inträde till internerna på anstalten men nej det var en äkta och engagerad skara innebandyentusiaster som vek sin lördag åt att se sitt Kumla försöka pressa ur det sista för att undvika kval.

Matchen är inte så mycket att snacka om. Kumla gjorde vad de kunde och vi gjorde precis det vi var tvugna till.

Mitt tips om slutspel för antingen Boden eller Skellefteå gick väl sådär. Skellefteå har ju tagit ett stort steg mot slutspelet i och med sin poäng mot Rönnby, så visst kan man säga att jag har lite rätt. Boden som borde vara taggade för att nå slutspelet förlorade med hela 9-3 mot Engelholm.  Det är såklart helt oacceptabelt om man vill vara med i slutspelet.

Matchen mot Karlstad var faktiskt tuff! Om inte i protokollet så fysiskt. Karlstad spelar förmodligen seriens mest fysiska innebandy och smäller på friskt i de flesta situationer. Matchen var fylld med tuffa tacklingar och ett och annat otillåtet slag från båda håll. Som tur är så höll sig alla spelare på plan hyfsat lugna och gnällde inte i onödan och en match som annars kanske hade urartat förblev enbart tuff.

Idag börjar en ny träningsvecka innan ÖSK kommer på besök.

Au revoir!


Kommentarer
Postat av: innebandy enligt mig

jo Kumla har ruggigt bra publik, all heder åt deras sätt att ordna matcher
Så... fröken "en av världens absolut bästa innebandyspelare"
har äntligen tackat för skumtomtarna *ler*, jag TVINGADE fram din rad (sorry)
Din blogg är läsvärd, synd att folk inte kommenterar
Undrar varför det är så på innebandybloggar

Postat av: Kumling..

Jäklar vad du skriver bra, håller intresset uppe hela tiden!Ska fortsätta läsa din blogg...
Kul att ni gillade Kumlahallen, ni är varmt välkommna tebax!
Må gott!

2007-03-06 @ 11:26:24
Postat av: Anonym

Hej Minne! Jag skrev ett inlägg tidigare vet inte om du har sett det. Jag undrar om du har adressen till Eva Rönns blogg, såg du hade skrivit om den förut. Jag fick en klubba av henne efter en match en gång, ville bara skriva en hälsning til henne.

Lycka till med innebandyn, jag håller på er!

/Sofie

2007-03-08 @ 13:01:43
Postat av: Fabprague

Interesting.

2007-12-23 @ 23:44:51
URL: http://fabprague.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback