Fredagsfunderingar

Herregud, vilken träning det var igår! Man kan nästan tro att det är slutspel imorgon. Det är så roligt att se vinnarinstinkten i ögonen på folk under tvåmålet, att släppa in en kasse svider, och då spelar vi inte ens om sargen. Det påminner mig om gamla Högdalentider då det var krig på träningarna. Panne och Kotten hade några härliga duster och Levin satte säkert en och annan i sargen har jag för mig. För helt ärligt, det är ju så det ska vara när det är som bäst, grinigt och tändvätska som sprutar ur öronen på en.
 
Nu är det ju inte slutspel än, vi har faktiskt hela sex matcher kvar innan det är dags. De matcherna gäller det att vinna och dessutom ta tillfället att träna på det vi vill förbättra. Hur serien än slutar så spekuleras det självklart redan i hur kvartsfinalerna kommer se ut. Jag är inte säker på någonting men det ser ut att bli Rönnby-Pixbo i kvartsfinal. Mitt andra tips är att det blir ett umeåderby i en av kvartsfinalerna.


Den sista kvartsfinalplatsen blir det stenhårt om. Personligen tror jag att den sista matchen blir avgörande och att vinnaren mellan Boden och Skellefteå blir det laget som tar sig till slutspel. Den teorin bygger dock på att Boden tar sig i kragen och vinner både mot Engelholm och ÖSK innan det är dags för sista matchen.

 Imorgon bär det av mot Kumla. Kumla ska inte vara några problem om man vill kalla sig för topplag, så gör vi vårt jobb är det tre poäng in på kontot. Kumla ska trots allt ha heder av sin första säsong i elitserien. Det finns mycket talang och klarar man ett eventuellt kval kan det bli en nyttig erfarenhet att ta med sig till nästa säsong. Denna helgs road-trip slutar på söndag då det är parkettmatch mot Karlstad. Ett gäng värmlänningar som spelar för slutspel är aldrig lätta att ta sig an. Jag hoppas på en rolig match där Karlstad lär bjuda upp till dans!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Och nu:

Dagens bloggtips!

Först de icke innebandyrelaterade som jag besöker så gott som dagligen:
Fotbollsfrun -- Denna dam är skarp, rapp och framförallt hysteriskt rolig.

Att vara Alex Schulman -- Jag kan inte bestämma mig för om den här mannen är ett geni eller en riktig idiot. Han balanserar på gränsen till bägge konstant.

Innebandy relaterad blogg:
Gratjova -- Om jag inte minns helt knasigt är detta en föredetta pixbo-räv, numera i Partille. Skriver engagerande och framförallt med en stor portion humor. I like!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Snart dags att ta helg. Glamorösa Fredag betyder i mitt fall tvätta och städa, se en halvtaskig film och somna helt utpumpad strax efter 23. En innebandynörds bekännelser helt enkelt.

På återseende!

P.S Skumtomtarna var grymt uppskattade!

Kommentarer
Postat av: juuso

Något trevligare än tvätta och städa: vi ska till Tigrarnas match idag, men jag hejar inte på dem, hyssj...

Ha en trevlig utfärd till Kumla och Karlstad.

2007-03-02 @ 15:52:58
Postat av: Limmet Lundin

Riktigt roligt att en av innebandyvärldens absolut bästa damlirare bloggar lös...Och gör det på ett mycket imponerande sätt!

Keep the good work up! Och lycka till i slutspelet, det ska bli intressant att följa det!

Mvh/Limmet, Ö-vik

Postat av: Göran N Endre

Hade Boden också men, men 2-9? Nu blir kvarten enligt följande: Balrog-Endre ( På fråga ang. matchstart fick jag svar från Roland 15.30 på söndag den 25/3 då skulle vi hinna hem med båten????? Snällt av honom och då vet du vad dom som håller i pengarna tycker). Falun-Dalen (Närmast, vunnit två. Blir IKSU tvåa så väljer inte IKSU Dalen pga att dom aldrig slulle ge Dalen en chans att tjäna pengar på ett derby. Dom åker hellre till Skellefteå och slår ut dom!!) IKSU-Skellefteå. ( Se ovan). Rönnby-Pixbo (Snorklart)Våren på väg, snön borta flera talgoxar sjungades vårsång på långpromenad med nya hunden som blivit döpt (inte av oss) till Schaggy. Kan bara meddela att jag hade alla rätt just nu vem som gick till semifinal. Heja Sonja.

2007-03-03 @ 21:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback