Att få TV-tid eller inte, det är frågan


För det första, för att replikera
Johan Sjöstrand så tror jag inte att några damspelares bloggar har inverkan på hur ett tv-avtal med TV4 utformas. Det är väl inte vårt intresse (läs damspelare) som ska styra, för jag hoppas på att det finns fler än vi själva som vill att daminnebandyn ska visas i TV. Är det så att vi som spelare har ett ansvar för hur ett avtal är utformat så är det mycket sorgligt. Att ha insyn i denna process är såklart omöjligt. Det vi kan göra är att bl.a. visa upp en bra innebandy, se till att profiler kommer fram snarare än trycks ned och vi kan engagera oss i våra föreningar så att de jobbar för att skapa ett större intresse. Fast det kanske behövs att vi står på barrikaderna också, vad vet jag? Sen kan jag hålla med om att det tycks alldeles för lite när det gäller daminnebandy. När en ny landslagslednnig presenteras för herrarna blir det ett fasligt liv på tyckarna. Jag undrar var alla som tycker och tänker om daminnebandyn finns, eller är det så att det är spelarna själva som måste tycka och tänka hela tiden?

 

Personligen hade jag ingen aning om att ett tv-avtal skulle förhandlas och jag hoppas på att förbundet gjort allt vad som står i sin makt för att sälja in damerna. Har man inte gjort det har man sålt sin själ till...ja ni vet vem.

 

För det andra är jag inte hundra ännu på vad avtalet innebär. Det talas om att det trots allt kommer att sändas dammatcher på TV4 och självklart är det min förhoppning. Annars är det mycket tråkigt och ett steg tillbaka för daminnebandyn även om det faktiskt kanske är så att innebandyn som produkt stärks i och med TV4-satsningen. Nu har jag inte svart på vitt om daminnebandy ska visas i tv eller inte, men självklart tycker jag att man misslyckats kapitalt att förvalta det vi visade förra säsongen om man inte får in tv-tid i rutan.

Tillbaks på ruta ett, i en handvändning!

Som sagt så tror jag inte att sista ordet är sagt här. Är det någon som sitter på fakta om hur det kommer se ut så upplys mig gärna!

 

Försäsongen går sin gilla gång. Eftersom det varit VM så har jag tagit lite extra semester. Den behövdes. Helt plötsligt kände jag att jag hade ont här och där, antingen har jag ignorerat det förut eller så vill kroppen ha regelbunden innebandyträning.

Jag fick en kommentar om att jag skulle skriva lite om Balrog och försäsongen, men tyvärr är försäsongen så oglamorös att det knappast finns något att berätta. Så mycket kan jag säga att de nyförvärv vi presenterat hittills känns som mycket bra tillskott och de som lämnat kommer att vara otroligt saknade. Det är jobbigt när "familjen" förändras men tyvärr någonting man får vänja sig vid i elitserien.

Glad midsommar på er!


Kommentarer
Postat av: Linn

Sjöstrand hugger bara för att få bekräftelse på att någon läser hans skit han skriver.
Svar, TV4 skiter i damerna och SIBF/SEI får helt enkelt finna sig i det. Däremot kan herr-innebandyn höja sig kan kanske damerna i framtiden få ta del av framgångarna. Håller med dig i övrigt i ditt inlägg!

2007-06-19 @ 10:51:54
Postat av: Johan Sjöstrand

Vill man vara konspiratoriskt inställd kan man ju tänka som så att de ansvariga för TV-avtalet räknat med att få skulle bry sig om man släppte nyheten när man gjorde det. Eller så är det så enkelt som att innebandysverige a: inte orkar bry sig, b: dam- och landslagsinnebandy står inte högt i kurs. Jag hade önskat starkare reaktioner från alla håll redan nu. Men mest av allt känner jag att det är dags för damerna att lämna SEI och bilda sin egen intresseorganisation. Glad midsommar.

Postat av: i

Tycker inte det här ansvaret ligger hos spelare, de skall fokusera på sitt och en och annan blogg är bonus. Ordförande i alla dam sektioner borde ta tag i TV frågan, protestera högljutt. Om man inte i egna led bröstar upp sig kan vi inte förvänta oss att TV eller eget förbund ska ta oss på alvar. Det är ingen nyhet att herrana har mer publik så kommer det att vara så länge våra klubbar lägger sig platt/I... du vet hon som är syrra

2007-06-21 @ 10:14:08
Postat av: Jensa

För att ge mig in i debatten angående detta ämne, så anser jag att vi ska vara glada att någon vill sända vår sport, dam eller herr spelar ingen roll i denna fas. Det som är viktigast är att det sänds, och att det görs bra. När man väl skapat ett värde är det bra mycket enklare att ställa krav. För det värde innebandyn har idag är inte högt.

2007-07-03 @ 09:21:31
URL: http://www.manupropria.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback