Jag är en buse!

Japp för nu tog jag en tvåa till för hårt spel. Den här gången var det dessutom hjärnsläpp modell större! Jag trodde faktiskt att jag var lite mer rutinerad än så. Att åka ut för eftersläng, så tydligt är pinsamt. dessutom sysslar jag inte med sådant i vanliga fall. Man kan säga att det brann ordentligt i huvudet, tilt, explosion, kortslutning ja kalla det vad du vill.
Dessutom var det mot en spelare som jag tycker om. Fast hon fick mig skogstokig med två tacklingar i samma byte (utsidan på mitt knä är fortfarande ömt och rött) och det var då det brann. Hade bara tänkt markera min närvaro men tyvärr tog jag sikte och sprang in lite för hårt i hennes rygg på tillbakavägen.

Annars var det ingen större match. Matchen präglades av två utmärkta målvakter och både Rönnby och vi turades om med att missa klara målchanser. Det som säger mest om matchen är  matchbilden efter deras 1-1 mål. Vi som kört på tre kedjor fram tills dess lägger i en ny växel genom att gå ner på folk. Rönnby orkar inte riktigt stå emot men skapar ändå en del kontringar utan att komma till skott. Så 2-1 kändes naturligt i det läget men all heder till Rönnby somm haft en tuff helg bakom sig.

Rönnby är ett riktigt bra lag som hela tiden får åka räkmacka i förhandssnacket. Laget som faktiskt är vice svenska mästare har förstärkt laget på varje position men lyckas ändå hamna utanför guldsnacket. Varje gång Rönnby slår ett topplag är det en sensation på något sätt, jag tycker att det är en självklarhet om man har den truppen som Rönnby har.

Annars gick matcherna i helgen som väntat. Att Falun skulle förlora mot Dalen var i och för sig intre väntat men Dalen är heta. Jag är otroligt glad att vi redan mött dem två gånger den här säsongen och lyckats vinna båda.
Pixbo verkar ha haft det lite knepigt mot Hammarby om man ser till periodsiffrorna men om jag känner rödrävarna rätt så var segern aldrig i fara. Hammarby är helt enkelt för dåliga även när de har sin bästa dag. Kul att Sara "stykjärnet" Simonsson kommit igång ordentligt.

Nästa helg är det  "road trip" på schemat. Ö-vik och Falun väntar. Ytterligare en chans till revansch för vår del och då är vi livsfarliga!

Kommentarer
Postat av: buse

skäms på dig Hermine *ler*
Du kan ju jämföra dig med Falun och Andreas där, då kan man snacka orutin

2007-02-02 @ 00:28:48
Postat av: Hermine

Ja den dagen det går så långt lovar jag att sluta med innebandy och söka hjälp av psykolog..

2007-02-03 @ 13:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback