Vinterväder!

Ja jag vet att alla uppe i norr kommer skratta åt mig nu men det är verkligen svinkallt idag! -16 när jag gick upp i morse och självklart valde jag bort långkalsonger eftersom jag hade körlektion imorse. Jag valde mellan att frysa eller svettas i en och en halvtimme i en bil. Bad choice!

Mina fingervantar passade väl inte heller perfekt under min 12 minuter långa promenad från tunnelbanan till jobbet. Okej jag ska sluta gnälla, men jag äger ingen skoteroverall... ;-)

I helgen har vi äntligen match igen! Engelholm gästar Botkyrkahallen och jag vet inte riktigt vad jag ska vänta mig. Vi har inte mött dem ännu den här säsongen men förra helgen bjöd de Endre på bra motstånd verkar det som. Dessutom spelar Engelholm med kniven på strupen, det gäller att plocka lite poäng om det inte ska bli kval för skånetjejerna. Jag höll på att sätta semlan i fel strupe när jag läste att det ville sno hem Caroline Böcker (numera kallad Bücher) till nästa säsong. Om det mot förmodan skulle lyckas hoppas jag verkligen att Engelholm spelar i elitserien. Böcker i ettan vore helt fel, det är hon alldeles för bra för. Men vi tänker inte släppa ifrån oss vår "Sudden" så lätt.

Ibland är det kul att analysera en tabell!
Endre ligger på en betryggande slutspelsplats men med endast 12 plusmål och 103(!) insläppta mål. Mer imponerande är att man gjort 115 framåt men det säger ganska mycket om Endre. Full fart framåt och inte alltid lika bra koll bakåt.
Samtidigt har Boden bara släppt in 11 mål mer än Falun, men det skiljer 32 poäng mellan lagen.
Eller vänta...är det någon idé att engagera sig  och analysera statistik i en tabell som haltar med en sisådär 4 matcher på sina håll? Nej tänkte väl det...och i dagarna blev det bestämt att vi får vänta i minst en säsong till innan vi får en tabell som betyder någonting.

Kommentarer
Postat av: Göran N Endre

-8 C och 17 sekundmeter då är det fö----t kallt på en ö. På min tid var det vinter i december och vår i mars! Jo du 103 bakåt och ändå har vi jobbat med försvarsspelet? Vi ses den 21/3 och den 24/3?

2007-02-22 @ 15:04:49
Postat av: Minne

Det är nästan så att jag är såpass gammal så att jag också kommer ihåg känslan av vinter i december och vår i mars!
Hmmm...vem vet om vi ses både 21 och den 24/3. Det vet nog bara våra tränare!

2007-02-22 @ 15:59:14
Postat av: Göran N Endre

Hmmmm... 12-3. 4 timmars resa. 1,00001 i odds på Nordicbet.

2007-02-23 @ 09:11:10
Postat av: Minne

Men Göran, det låter nästan som om du gärna vill möta oss! ;-)

2007-02-23 @ 09:33:53
Postat av: Göran N

NEJ, NEJ, NEJ! Jag är bara odds sättare och ekonom. Strålande sol, mindre vind och -5C. Det är härligt med vinter!

2007-02-23 @ 11:59:16
Postat av: innebandyenligtmig

Nej jag skrattar inte, -22 här men i Sthlm var det 9 och jag frös mer än jag gjorde när jag kom hem i veckan
Trevlig blogg du har
försökte hitta igen något ord om en hel låda Skumtomtar här... icke *ler*
Grattis till stor seger


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback