27:e Augusti 2007

27:e Augusti 2007 är jag en trött människa.

Helgen spenderades på Gotland, där vi träningsspelade mot Endre två gånger samt finska mästarna med det svårstavade namnet...Tapaniilan Erä...typ.

Första matchen mot Endre blev en riktig batalj. Endre vann med 5-4 och verkar ha tagit ytterligare ett kliv den här säsongen. Det ska bli spännande att se vad de kan göra i år. Det mest mystiska är att den officiella skottstatistiken sa att vi vann skotten med 74-33. Om de inte räknade skotten vi sköt på uppvärmningen så vet jag faktiskt inte om man kan skjuta så mycket utan att göra fler mål. Hursomhelst så förlorade vi matchen men tog revansch dagen efter med en 3-2 vinst.
På söndagen var det dags att möta finska mästarna och det blev en komfortabel 11-0 vinst. Det var riktigt kul att se hur mycket spring det faktiskt fanns i en del ben (dock inte mina) trots att klockan var 9 på morgonen.

Vad har mer hänt i helgen då? Jo jag har blivit ett år äldre, Anso lyckades av misstag sno mineralvatten av en stackars tjej på båten(alltid låg profil i Balrog) och tjejerna höll på att dra in 7 rätt på V-75 men torskade på mållinjen kan man säga. Jag erkänner att jag ändå är rätt lättad över det eftersom jag valde att stå utanför det gemensamma tippandet. Hade svidit rätt rejält att gå miste om vinsten...


Ja och så var det tv-avtalet. Jag hade hört en liten fågel viska i mitt öra att en sådan här lösning var på gång, därför var jag inte alltför upprörd över den uteblivna tv-tiden. Nu är det är upp till klubbarna att bevisa att innebandyn hör hemma i tv! Att förbundet sen får betala för att damerna ska synas i rutan är förstås tråkigt, men såklart även det ett litet steg på vägen.


Minst sagt märklig utgång av turneringen i Västerås i helgen, där Falun vann på W.O i sista matchen.


Jag förstår att facebook blivit populärt, där kan man sitta hur länge som helst utan att egentligen göra någonting alls...konstigt.

Nu har jag strukit digitalkamera på inköpslistan, därmed kanske det kan dyka upp en och annan bild här.
 
Å så viskar jag lite lätt...AIK är på gång nu...

Kommentarer
Postat av: Simon

Minne jag håller med, AIK e på gång, äntligen säger jag bara.Skumt va,en ur skåning håller på AIK men sant som sagt=)Hoppas försäsongen går bra för er!!!SES

2007-08-27 @ 15:47:42
Postat av: Rönnlund

Minne my darling, hann i flyttlasset inte med att gratulera dig på den stora gårdagen. Hoppas den var fylld av lots of tårta and lööv. Pöss å hälsa de dina

2007-08-27 @ 15:55:45
Postat av: xxx

Ja, bra drag på norra stå igår :-) Ses vi 24 sep, mot DIF? Väntar på norra stå....när jag kan gå....igen efter all fysträning!

2007-09-04 @ 09:36:26
Postat av: matri

Ouch...
you are the best player,really;)

2007-09-04 @ 16:07:02
Postat av: linn

du har allt, jag ska bli som dig när jag blir stor!

2007-09-08 @ 18:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback