Snabb analys

Ja nu finns det ork och tid att kommentera semifinalen. Precis som många skrivit och sagt till mig så var vi lite vassare än Rönnby i torsdags. Vi spelade hyfsat förståndigt men lyckades trots detta inte få marginalerna över på vår sida. För tur, mina damer och herrar, är inget man får automatiskt, det är något man förtjänar.
För att vara helt ärlig så var det inte där semifinalen förlorades. Det skedde i andra perioden i första matchen där vi tappade initiativet.

Jag har vevat min andra straff i huvudet hundra gånger. Borde jag gått åt samma håll igen? Varför gick den inte stolpe in istället för stolpe ut. Varför gick ribbskotten i sudden inte innanför målramen? Sådant kan man älta i all evighet...

Täby i final? Herregud, förstår ni vilken bragd det handlar om?
Det mest absurda är att Rickie H inte spelar i ett landslag, det näst mest absurda är att en av lagets främste poängplockare åker på semster till USA mitt under brinnande slutspel.

Förresten, det tredje mest absurda var att se en av Sveriges bästa innebandyspelare, Niklas Jihde, intervjua hockeyspelare under periodpausen i SM-finalen på Kanal 5.

Nu längtar jag efter:

-Våren
-Revansch i Danmark
-Nytt jobb
- Att slippa höra klyschan "Vi vann för att vi var ett bättre kollektiv. De har bara indivudualister i laget" av vinnande lag efter vinst i en otroligt jämn matchserie
-Rönnby som favorittippat 07/08  :-)
-Silly Season
-Sommar
-Ledigt
-Ledigt
-Ledigt

Kommentarer
Postat av: Cattis

Det finns alltid ett par saker som man i efterhand tänker att man borde ha gjort annorlunda men thats life; I sportens värld kan allt hända!! Se bara på Täby! ;) Min tummar hålls helt klart för dem på lördag! :D

En liten fråga; varför vill du att Rönnby ska bli favvotippat 07/08?

Postat av: Minne

Nej jag vill inte att de ska vara favorittippade, det spelar mig egentligen ingen roll. Däremot är det förvånande att de gång på gång ses som en outsider. Den truppen de förfogar över har både rutin och matchvinnare, dessutom landslagsspelare i varje lagdel. Jag tror att de får räkna med ett favoritskap nästa säsong då de bevisat att de är att räkna med!

2007-04-17 @ 09:47:27
Postat av: Cattis

Aha, då är jag med... Men jag håller med dig, det är konstigt att alla "experter" säger att de kan vara outsiders varje år trots att de alltid är med och fightas i toppen! Rönnby är duktiga som bara den, det kan man inte sticka under stolen! :)

2007-04-17 @ 23:18:13
Postat av: Mia

Grattis till priset som årets spelare! Även om jag inte är någon Balrog supporter så tycker jag verkligen att du var värd det.

2007-04-18 @ 14:13:18
Postat av: Anonym

GRATTIS ÅRETS SPELARE!!!

2007-04-18 @ 15:23:23
Postat av: Håkan

Fick frågan på Block 4 i helgen om vem som skulle få "årets spelare" på damsidan, tror inte att det var pengarna tillbaka på att sätta en hundring på #24:an... -otroligt kul och otroligt välförtjänt, av det jag sett och hört (sett=60 min, och hört=massor...)
Om jag senare i år skulle glömma att gratta dig på 30:årsdagen, så gör jag det redan nu... -Grattis!*ler stort* (projicerar min egen noja???)
Hur som helst, stort grattis till utnämningen!

2007-04-18 @ 15:48:52
Postat av: Örjan L

GRATTIS MINNE, du var fan grym i år, så bra tror jag inte jag sett dig på länge hoppas eliten får glädje av en sådan profil några år till stort Grattis.

2007-04-18 @ 16:04:36
Postat av: Örjan L

GRATTIS MINNE, du var fan grym i år, så bra tror jag inte jag sett dig på länge hoppas eliten får glädje av en sådan profil några år till stort Grattis.

2007-04-18 @ 16:05:30
Postat av: Pling

Hei min venn!

Lenge siden sist! Jeg må bare si at jeg er super imponert over deg, du blir jo bare bedre og bedre! Grattis til prisen, den har du virkelig fortjent!!! Synd at dere åkte ut i semin, Big og jeg ble skikkelig irriterte. Jeg hadde jo gledet meg til å se deg på tv i Norge!!!!
Lykke til i VM, vær best! Kanskje ses vi til sommeren når jeg besøker Big.

Stor klem fra Pling

2007-04-18 @ 17:14:31
Postat av: Pling

Hei min venn!

Lenge siden sist! Jeg må bare si at jeg er super imponert over deg, du blir jo bare bedre og bedre! Grattis til prisen, den har du virkelig fortjent!!! Synd at dere åkte ut i semin, Big og jeg ble skikkelig irriterte. Jeg hadde jo gledet meg til å se deg på tv i Norge!!!!
Lykke til i VM, vær best! Kanskje ses vi til sommeren når jeg besøker Big.

Stor klem fra Pling

2007-04-18 @ 17:15:12
Postat av: Cattis

GRATTIS SÄGER CATTIS! :D

2007-04-18 @ 20:11:12
Postat av: Bella BH Holmqvist

GRATTIS HD till priset Årets spelare!!! Det är du mycket väl värd. Du är grymt bra! Jag och ett galet gäng kommer och hejjar på dig och Sverige i Danmark om ca en månad. Ta hem guldet till Sverige igen!!

2007-04-18 @ 20:29:57
Postat av: Gooodamerica

Excellent site.

2009-10-29 @ 14:59:51
URL: http://www.gooodamerica.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback