Houston, we have a problem..

Dagens i-landsproblem:

* Jag sitter instängd på jobbet när solen skiner och hälften av laget är och "representerar" i Sälen.

* Kaffemaskinen utanför mitt kontor låter liiite för mycket idag enligt min mening.

* Det är alldeles för många timmar kvar tills det är helg.

*AIK vann derbyt mot Bajen men det kändes ändå inte riktigt bra, jag är orolig....

För att gå tillbaka i tiden några dagar så kan jag lova att det var en riktigt bra dag i lördags. Damfinalen började ganska trist men blev desto mer spännande på slutet. Jag var sjukt nervös och jag kan inte förklara varför. Är det för att man vet hur glada de som vinner blir eller är det för att man själv så gärna hade spelat?

Jag lyckades med konststycket att snubbla i Globen och göra illa foten. Det resulterade i att jag trodde att jag stukat foten eftersom foten dunkade och värkte i några timmar. Efter en liten naprapatsammankomst fick jag en linda som jag får tacka Caperio Täby för vid något lämpligt tillfälle. Lyckligtvis så var det ingen fara med foten, den har repat sig riktigt bra i veckan som varit. Resten av kvällen var riktigt lyckad, men gick alldeles för fort. Det var så många man ville prata med och det känns som om jag bara hann med hälften.

Här är min provisoriska lindning innan proffessionell hjälp dök upp. En t-shirt och en halsduk...
59800-11

I veckan var det träning igen och helt oförklarligt så förlorade mitt lag tvåmålet i måndags. Jag skulle kunna skylla på domaren men det känns lite mer som det andra lagets melodi så jag avstår... :-)
Efter en intensiv forcering i sex mot fem så lyckas Bücher avgöra tillställningen i tom kasse. Ridå ner...

Nu är det snart dags att värvningskarusellen drar igång på allvar men det verkar som om det är  lugnt på den fronten eller dyker det upp någon sensationsvärvning snart? När presenterar Täby sina första förvärv? Vilka är de etablerade elitspelare som man har på önskelistan?

Läste på Zickos blogg om satsningen som hon drar igång! Jag är imponerad och ytterst tacksam för att det finns folk som brinner för daminnebandyn. De senaste veckorna har vi visat i tv, tidningar och framförallt på plan att vi har en produkt som är ytterst underhållande med sköna profiler och seriöst satsande spelare. Förhoppningsvis kan vi också locka mer folk till matcherna nästa säsong!

SIBF:s styrelse blir en profil fattigare. Karin Solberg-Svanholm lämnar sitt uppdrag och alla vi som känner henne vid namn Karin-Kärlek kommer sakna henne något oerhört. Karin har alltid varit oerhört uppskattad av damlandslaget och det var en ära att få ta emot priset som Årets Spelare av just henne.


Kommentarer
Postat av: anonym

Hej o grattis till årets spelare!!:D
Tänkte bara höra vad du tycker om att det ska bli tränarbyte i ditt Balrog ... kommer åsa karlsson försvinna helt.. o vad tycker du om att peter Lundin ska ta över???

2007-04-29 @ 11:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback