Första omgången avklarad

Första omgången är spelad och det känns lite tomt. Resultaten är tyvärr ingen rolig läsning för den oinsatte. Var det det här vi ville när vi gick över till en elitserie? Vi får verkligen hoppas att resultaten var en engångsföreteelse men jag har svårt att se hur de tippade bottenlagen ska kunna hota någon på den övre halvan av serien. Istället för en jämnare serie fick vi en urvattnad serie. Där topplagen blir starkare och bottenlagen blir svagare. Lägg där till Kumla och Karlstad som möttes i första omgången, kan någon av dem hindra att bli överkörda av topplagen? Jag hoppas innerligt att mittenlagen visar klass och att vi slipper mer än ett stryklag i år.
Curtan anser att de inte är favoriter i år eftersom vi i Balrog själva tagit på oss favoritskapet. Jag skulle vilja säga att IKSU är mer favoriter än någonsin. Man har förstärkt truppen, har rutin av finaler och är regerande mästare två gånger om. Däremot funkar det helt ok för mig att vara "favorit". Har aldrig fattat varför det är så hemskt. Är det pressen man inte vill ha och inte klarar av? Jag anser att det är 5 lag som kan gå hela vägen. IKSU, vi, Pixbo, Rönnby och Falun. Varför ska man då satsa på något annat? 
Att ta på sig favoritskapet är inget man gör och sedan behåller det automatiskt, så Curtan får nog räkna med att det är både en och annan som kommer höja på ögonbrynet om IKSU inte skulle lyckas i år. 

Innebandymagazinet slog nog rekord i damartiklar i det senaste numret...NOT. Micke Karlsson i pilotbrillor och lite skåpmat om VM... riktigt "hett" måste jag säga.

SVT missade ju också ett gyllene tillfälle. Dampremiär, två föreningar som gått ihop till en, stundande VM för damer och ca 7-8 olika profiler att göra något om i hemmalaget. Researchen på SVT måste vara riktigt sömnig. Kanske måste vi ta på oss skulden, för jag undrar hur många föreningar som aktivt bearbetar media.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback