God Torsdag!

Jag hade personligt utvecklingssamtal på jobbet igår. Det fick mig att inse att jag faktiskt står inför ett val. Antingen borra ner huvudet i sanden eller se framåt. Det är svårt att tänka på framtiden men till slut kommer man till en punkt där man känner att man står och stampar.

En film som jag är otroligt sugen på att se är "Djävulen bär Prada". Meryl Streep är en av vår tids bästa skådespelare, hon är fantastisk i varje roll hon tar. Att se henne dominera filmduken är en fröjd! Gisse, hörde du? Inte för att jag vill uppmana till olagliga handlingar, men hur fixar vi filmen?

I tisdags var jag på AIK-Järfälla. En riktig skitmatch! Jag tror jag har sett årets brunkarmatch. Inga finesser, ingenting. Bara tufft spel, gruff, konstig bollstuds och krigande. Det kan i sina stunder vara underhållande men den här gången var det bara tråkigt. Micke Carlsson är ett spelgeni men envisas hela tiden med att försöka spela bollen istället för att sätta dit den själv. Dessutom få han en otroligt tuff bevakning, vilket verkar hämma honom något. Koffe och Fischer var dessutom på bästa "indianhövdinghumör" och spred en och annan boll rätt i motståndargapet.

På lördag är det Rönnby. Say no more! Ett liten gnista tänds nog hos de flesta i vårt lag och efter förlusten mot Falun är det skärpning som gäller. Antagligen blir vi rätt farliga på lördag.

Hammarby står för motståndet på söndag. Match mot Hammarby brukar betyda derby och heta känslor. Matcherna mellan lagen brukar vara stentuffa och jämna men just nu är den känslan borta. Var är Bajen? Vad hände? Hoppas Hammarbytjejerna kan utvecklas och skapa ett nytt slagkraftigt lag. Just nu ser allt annat än degradering till ettan ut som en bragd, men förhoppningsvis finns viljan i föreningen att börja om och bygga nytt.

Kommentarer
Postat av: Axelingeborg

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback