Var hälsad 2007

Så var det 2007!

Då jag inte brukar avge nyårslöften så har jag inte gjort det inför i år heller. Däremot lovar jag att 2007 kommer bli ett bättre år än helvetesåret 2006. På alla sätt och vis! Så det är med en positiv känsla som vi går in på det nya året.

Självklart kommer här min innebandyrelaterade lista för år 2006.



Årets matcher:

3. Balrog-Endre 12-3

En kollosalt rolig match. Premiär och allt stämde. Mål i Powerplay och i boxplay. Att Endre gjorde en mindre bra match glömmer vi för ett tag. Det nya Balrog gick på tre hela femmor och gjorde det med tempo för första gången i historien.

2. Balrog-Iksu 5-4
Uppoffrande och fysiskt spel från Balrogerna lönade sig. Ett i stort sett vattentätt spel i boxplay säkrade segern då vi bestämde oss för att spela med en man mindre de sista 5 minuterna.

1. Rönnby-Balrog 1-4
Heta känslor, värdelösa domare och miljarder sumpade målchanser från båda hållen. Med revanschglöd i ögonen vann vi trots att vi för en gångs skull inte vann skottstatistiken. Men det är dessa matcher man längtar efter. De som får en att koppla på "the eye of the tiger" de som man bara måste vinna för hederns skull. Det närmaste man kommer är slutspelmatcher.

Årets personliga innebandyhändelser för Hermine:

3. Dundermissen i Västerås
I boxplay är vi som vanligt grymt heta . Limpan ser att jag tänker göra en löpning på djupet och lägger en perfekt macka. Det är bara att ta emot, runda målvakten och sedan lägga in bollen i ett sjukt stort öppet mål. Om jag ville hade jag kunnat moonwalka in bollen. En detalj bara, jag lyckas lägga den en halvmeter utanför målet.

2. Utvisad för hårt spel
Så hände det då till slut. Det som bara händer en gång vart fjärde år. Efter 10 säsonger i elitserien och ett snitt på 1 utvisningsminut per säsong för avstånd, slag och liggande spel så fick jag äntligen till det. En liten lätt tackling vid sargen och Petra Kundert hälsade på i vårt avbytarbås. När domaren höjde armen så var det bara att gå och sätta sig.

1. Mål i öppen kasse mot IKSU
Jag har försökt alldeles för många gånger. Jag har försökt lyfta in bollen men den slinker alltid precis utanför. Mot IKSU kom jag på lösningen! En stenhård längs marken var mitt recept och helt plötsligt satt den! Det är i de små tillfällena man måste hitta glädjen.


Kommentarer
Postat av: Jimmyaurora

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback