Juluppehåll

Man kan säga att jag tog ett tidigt juluppehåll, iallafall när det gäller bloggandet.
Det har varit ett evigt flängande den sista tiden men nu är jag på stadig Stockholmsmark igen.
Vi har hunnit med att vinna några matcher, både spelat bra och mindre bra men huvudsaken är ju att det blir vinst.
Vi knäppte IKSU på hemmaplan och sen gjorde Pixbo likadant av bara farten. Det är inte alltid lätt att vara det jagade laget som IKSU är i år. Alla lag vill inget hellre än att vinna just den matchen, I know...

De senaste matcherna har varit eh.. intressanta.. Kumla och Hammarby hemma. 14-2 och 16-2 är ingen rolig läsning. Det roliga var innan matchen mot Hammarby. Under uppvärmningen väller det helt plötsligt in folk på läktarna. Vi undrade om de hade gått fel och inte skulle till Globen istället men tydligen var de där för att titta på oss. Grymt kul även om jag inte vet om de hejade på oss. De kom tydligen från Södertälje ochvad jag har hört viskas är att man trots sammanslagningen inte ser på Balrog med de bästa glasögonen.

Ibland kan jag inte undvika att läsa på innebandynytt.se. Forumet där passerar lågvattenmärke efter lågvattenmärke. Det roliga är att varje tråd, oavsett vad den handlade om från början slutar med att Balrog är diviga, kaxiga osportsliga och i stort sett skyldiga till alla orättvisor i världen. Ingen kan ge ett enda exempel på varför, men jag skulle tycka att det vore otroligt intressant att diskutera fenomenet Balrog. Varför väcks så starka känslor? Är det spelarna i Balrog som är problemet? För en eller två säsonger sedan spelade dessa spelare i andra lag, uppfattades de som kaxiga och dryga då med? Eller är det myten som ger vatten på kvarnen? Inget att grotta ner sig i men intressant.

Sen är vi inte rumsrena i alla lägen men det är inget lag egentligen.

Jul står för dörren, de som känner mig vet att det inte är min favorithögtid. men ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag den. Lyssnade till och med på julmusik igår. Peter Jöbacks pojkröst skrålade Gläns över sjö och strand i en alldeles nyss julstädad lägenhet på södermalm. Vem vet ikväll kanske julstjärnan åker fram...

Kommentarer
Postat av: Sigurdada

Hi, cool site. What CMS is it?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback