What goes around comes around...

Rubriken syftar på det målet som ÖSK fick bortdömt i TV-matchen mot Dalen. Igår fick man tillbaka när domarna missade att bollen var inne och ÖSK-målvakten grävde ut bollen. Jag var överlycklig att vi äntligen tryckt in bollen i mål efter typ hundra chanser i samma byte, men min glädje förbyttes till förtvivlan när domaren inte ser att bollen är inne. Jag blir så upprörd! Här ger man hundra procent och tar seriöst på det man gör och sen förstörs det av att domaren inte ser. Ser man inte så står man felaktigt placerad, står man felaktigt placerad så är man inte med i matchen.Det var ingen svårdömd match igår överhuvudtaget, det var förhållndevis schysst spel. Inga grinigheter värda att nämna och visst kan jag tycka att en domare bör våga ta mer för upprepade förseelser i en match som denna men i övrigt så är detta domarpar ett av de bästa vi haft i serien. Det är ju då man blir så besviken när de missar det uppenbara. Då ska jag inte ens nämna hur många gånger de stod ivägen och fick blåsa tekning.
Jag antar att ÖSK gärna gett oss det målet om de fått sitt som de hade inne mot Dalen. Ska vi byta?

Annars var det kul att spela i Täljehallen. Visst kändes det lite annorlunda mot Botkyrkahallen men med det blå Tv-golvet var det helt ok.

Engelholm tog sig upp på fast mark i tabellen och slipper kval, vilket innbär att Kumla och Bajen får inrikta sig på ett spännande kval. Det är kul att på förbundets rapportering från helgens resultat så står det att Kumla och Bajen får rikta in sig på spel i div. 1. Man kan kanske kräva att de iallafall ska ha korrekta uppgifter i sina texter...

Som ni vet så håller jag en och annan tumme för att Kumla klarar kvalet. När det gäller Hammarby är jag mer tveksam. Då är Täby kanske det bättre alternativet. De ser ut att ha en stark förening bakom sig och en stark lokal anknytning. Men...(som Let's Dance-Tony hade sagt) det krävs förstärknigar på alla positioner för att etablera sig i elitserien. Se bara på Kumla, steget från div 1 till elitserien är oftast större än vad man tror. Rutin är oftast ovärderligt och vi vill inte se utklassningssiffror i elitserien nästa år så satsa stort och högt om ni klarar kvalet Täby!

Helgen har varit underbar! Våren hälsade på och grus på trottoaren, barn som leker utan jacka, fåglar som kvittrar och stekare i solglasögon med ett glas latte i handen är säkra vårtecken här i Stockholm. Jag hoppas verkligen att våren håller i sig några dagar. Helgen som kommer beger vi oss söderut mot Skåne och Västkusten och jag hoppas på att våren kommit ännu längre där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback