Ge mig match!

Typiskt att det är speluppehåll direkt för vår del. Träningarna blir så jobbiga när det vankas uppehåll. Nu har vi kört tung träning i två veckor men jag lyckades bli förkyld nu i veckan så jag slapp det värsta ;-)

Nästa helg väntar Rönnby. Ett Rönnby som enligt egen utsago är oslagbara! Jag har aldrig mött ett sånt lag så det ska bli en ny rolig utmaning.
Men som sagt när det gäller Rönnby är det fortfarande revansch som gäller. Även fast vi vunnit de två senaste matcherna mot dem så finns det ingen i Balrogerna som inte kommer ihåg den bittra känslan förra säsongen. Vi kommer inte nöja oss med seger på söndag heller. Revanschen fortsätter...

I helgen är det ont om intressanta matcher. Pixbo-Dalen skulle kunna vara intressant men jag tror Pixbo vinner relativt enkelt. Iksu plockar sex enkla poäng och Rönnby får antagligen mer problem än man tänkt sig med Ö-Vik men vinner tillslut med några bollar.

Boden...ja vad ska man säga? En mer håglös insats än senast mot oss får man leta efter. Boden har gått från att vara ett lag med drag i till ett lag på väg ner, kanske bort från elitserien. För någon säsong sedan hade man över 500 åskådare på hemmamatcherna, man hade visioner om att värva storspelare och man hade en och annan ung lovande spelare. Idag sätter man hoppet till Anna Gustafsson och andra spelare som egentligen tackat för sig för länge sedan. När vi var däruppe senast kändes det som att spela i tom kyrka. Var är alla Bodensare som förut satt och skrek från läktaren att man var dum i huvudet ? Hellre det än denna kompakta tystnad.

Något är fel inom daminnebandyn när detta händer. Jag har bara så svårt att sätta fingret på vad det är. Högdalen, Hammarby, Boden, Engelholm samt direkt pinsamma publiksiffror hos toppagen (framförallt Balrog)

Våra publiksiffror har alltid varit ganska torftiga. Vi har ingen egentlig hemmapublik utan oftast sitter ju hälften av publiken och hoppas på att vi ska tappa poäng. De flesta som kommer är ju nämligen innebandyspelare i andra lag i Stockholm och för en sådan finns det ju inget roligare än att Balrog tappar poäng. Dessutom ligger Botkyrkahallen dåligt till och det är svårt att ta sig dit utan bil. För mig vore det mer intressant att spela i vår nya hemstad Södertälje. Södertälje har inget lag i eliten förutom basketen och efter några säsonger skulle säkert Södertäljepubliken tagit oss till nåder.

Nu är det dags att koppla ner sig och ge sig ut på stan och göra sig snygg.

"Intressant egentligen att jag inte släppt bloggen till så många. Är för feg och ser detta mest som egenterapi. Hade jag inte spelat själv hade det varit enklare."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback