Upp och ner

Ok, vi gjorde på något sätt en förvandling på en vecka. Från att ha spelat som krattor för en vecka sedan så var det ett helt annat lag som stod i Botkyrkahallen idag.

På uppvärmningen fick jag frispel ungefär tusen gånger. Hade inte musiken för låg volm eller ingen volym alls så spelades "Gucci Gucci, Prada Prada" i ungefär 20 minuter. Den som kom på iden att mixa en hyfsad låt med en monoton mansröst som skanderar "Gucci Gucci, Prada,Prada borde skämmas. Nej kom igen nu matchgruppen! Ny skiva med fler än två låtar som vi kan använda på uppvärmningen är prio ett till nästa hemmamatch.
Endre tyckte också att matcharrangemanget var sisådär, dessutom brukar de vara snabba att påpeka hur tyst det är i Botkykahallen och de har de all rätt att göra! Däremot känns det som om man inte kan jämföra Södervärn och Botkyrka. Att jämföra konkurrensen med övrigt utbud i Stockholm och på Gotland är omöjligt. Artiklar i Gotlandstidningarna varje dag och en notis i "Mitt i Botkyrka" en gång i månaden är den skilda verklighet vi lever i. Att få en riktig hemmapublik som inte bara består av föräldrar är en dröm för oss stockholsmlag. Så var ödmjuka med er situation, den är tyvärr unik Endre! Därmed inte sagt att man iallafall kan försöka göra något bra....(nu gav jag en känga till min egen förening för alla som tyckte jag var otydlig)

Matchen då...
Vi hade ställt in oss på en jämn match men efter första perioden hade bollarna trillat in i en jämn ström bakom Endres målvakt. Vi lät inte Endre vända upp med fart och vann i stort sett alla lösa bollar. Jag tror att Endre håller med om att domarna var katastrof. Oftast är det bara ett lag som tycker att domarna är dåliga men den här gången var vi eniga tror jag. För att nämna lite om deras insats: Det började med tveksama utvisningar för att fortsätta med ett missat mål då Anso sprätte upp den högt i taket. Bollen tog i nätet som rasslade men domaren som stod rätt placerad missade detta uppenbara. För att kompensera sitt misstag blundade de senare för en ganska solklar hög klubba och vi fick tillbaka ett mål.
Lite senare blåste de frislag, men hade visst glömt att det finns något som heter fördel då Endre var på väg i ett solklart 3 mot 1 läge men fick istället ett frislag på mittplan. Detta skulle såklart också kompenseras, så några utvisningar senare hade man jämnat ut det hela. I ett pressat läge skriker jag till mig bollen bakom mål och vill göra en blixtsnabb spelvändning. Då lyckas domaren stå i bollbanan så jag får skrika på honom att flytta sig. Självklart klarar han inte detta och jag får hämta upp bollen långt ner i sarghörnan med spelare i ryggen. Lite senare står han även i vägen för Endres uppspel. Ja... de kom in snett helt enkelt. Jag som har svurit på att inte gnälla så mycket på domarna får nog ta och förnya mitt löfte för igår gick det åt...ja ni vet vart.

Endre var helt klart inte på topp igår, och vi fick tillbaka lite självförtroende, det är väl så man kan sammanfatta matchen.

Jag fick en ganska otydlig kommentar om att vi borde kunna zorra i damelitserien som Daniel Magic Johansson. Snark....
I Balrog är vi stolta över att vi inte kan zorro!
Amanda och Helga kan egentligen, men spar på sina konster tills det verkligen behövs. För det vet ju alla, att stora matcher avgörs med "zorrokonst"!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Självförtroende = självskrivna i globen? Värt att dra till SWE, lovar ni zorro?

2007-10-22 @ 21:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback